GuruAnimal.com

Na veslici přes Atlantik

Jméno hlavního hrdiny, Tom Sauer, původně ezi Holanďan, ale dítě žije v Rusku, a jeho dobrodružství jsou všechny předpoklady: „Jako pravý Holanďan jsem strávil celý svůj život na lodích a na oceán, velmi podobně jako oceán, nemůžu bez ní žít. Přešel jsem přes Atlantik na plachetnici jednou se svým otcem.

Ale vždycky jsem chtěl udělat něco, že jen velmi málo podařilo. Například, mnohem méně lidí přes Atlantik v veslici, než vylezl na Everest.

Video: Istra bydliště přes Atlantik v veslici

Mám slabé uši, takže nemohu být v horách, Everest, nepůjdu. Atlantic zůstal. Spojili jsme se s mým nejlepším kamarádem - i Tom, mimochodem. A tak to začalo. " Takže společně se svým přítelem Tom Tom Fassetom Sauer pokoušel se přes Atlantik v veslici, ale náhle upadl do hrozné bouře. Nicméně, pokud to je velmi krátká.

Tom Sauer. Event Manager a cestovatel

Rodiče - holandský, přišel do Ruska v roce 1990 jako novinář a založil nezávislé sdělovací prostředky (Moscow Times, «Vedomosti“ a všechny ty lesklé časopisy). Já, samozřejmě, přišel s nimi, kam mám jít, a ve věku 16 let odešel studovat do Skotska, a teď mám mistry v novodobé historii a znalostního managementu. Vystudovala jsem vysokou školu, jsem byl pozván k práci v „Terek“ v Grozném, Čečensku. tam pracoval po dobu šesti měsíců jsme se, pak senior trenér Ruud Gullit (Holandský trenér), s nimiž jsem pracoval, byl vyhozen, i já odešel. Když byl vyhozen, se ukázalo, že jsem měl šest měsíců „prázdné“ až do září, to bylo. Pak přišel nápad cestování.

Riziko je velmi vysoká: asi 22% lidí, kteří se snažili přes Atlantik v veslici, nepřežila.

výcvik

Za prvé, jsme našli sponzora - Playstation. Koupili jsme loď, vzal malého domku na jihovýchodě Anglie. Existuje pět měsíců žil a každý den cvičil. Bylo přežití - spousta z vás se musí naučit pustit takovou cestu španělské pobřežní stráž. Je to situace, která se nám stalo, jsme ho vzali do bazénu s záchranný člun. Bez tohoto poznání bychom nepřežili. V podstatě školení je, že jsou velmi veslování a naučit se orientovat podle hvězd.

Mnoho hmotnosti získal - jsem získal deset liber tuku. Vzhledem k tomu, jste veslování minimálně 12 hodin denně, ztratíte více kalorií, než si můžete konzumovat v jeden den. Proto všichni ti, kteří přes Atlantik, velký muž zahájení a dokončení malé. Takže je to fyzicky náročné.

Pak máme loď na Kanárských ostrovech byl odeslán. Hlavní myšlenkou bylo, že z Kanárských ostrovů do Karibiku ke kříži. To mělo trvat 50-80 dní. Jeden veslování, druhý odpočívá, jeden veslování, druhý odpočívá, a tak dvě hodiny denně. Den a noc, spaní a veslování.

Moje matka byla velmi starosti: myslím, že 22% lidí, kteří se snažili přes Atlantik v veslici, nepřežila. Riziko je vysoké. Bylo to trochu mrzí pro mou matku, protože se procházel.

Na veslici přes Atlantik

Nemyslíte si, že je nutné zkontrolovat poštu nebo vidět, že Facebook napisali- jediné, co budete muset, že to - je to o tom, co je třeba udělat, aby přežil.

Že se s nimi

Video: Fedor Konyukhov sám pereplyvet Tichého oceánu ve veslici

Oděvů nemáme moc, protože loď je velmi malá - pouze šest metrů. Je nezbytné, aby se velké množství jídla. A co je nejdůležitější - všechny potraviny, kterou si vzít s sebou jako astronautů: vařit jídlo, je třeba ji naplnit vodou. Pro vodu jsme měli odsolovací zařízení.

Neexistuje žádná elektřina, takže jsme měli dva solární panely, které generují elektřinu málo. Stále jsme měli sloupec a za slunečného dne, jsme poslouchali hudbu. Na špatný den trávíme veškerý tuto energii pouze pro odsolování.

V případě bezhvězdné oblohy jsme měli kompas kurz. Ulevilo se do kbelíku. Toaletní papír s nimi nelze považovat: celá mokrá na lodi, kabiny, vše je všude mokro - kukuřice, jste všichni slaná, sprcha nepřijal. Tak jsme přišli s přivést své dítě ubrousky. A měli jsme výpočet: pět vlhčené ubrousky za osobu a den. Veslování na dvě hodiny a přemýšlet: Nyní použijte tuto špinavou ubrousek nebo dvě hodiny po změně?

Tak primitivního způsobu života. A líbilo se mi to špatně, a ne si myslet, že je třeba zkontrolovat e-maily, sledovat, které jste napsal na Facebook, že pracují na případu, a tak dále. Jediná věc, kterou musíte myslet to - tento superlarge filozofické představy o životě, nebo o tom, co musíte udělat, aby přežil, a tak dále.

prohlídka

Odlet: La Gomera, Kanárské ostrovy

Na veslici přes Atlantik

Den 1 a 2

Video: Na veslovali přes Atlantik

2.12.2011. První dva dny - bouře. I, přičemž skutečný námořník (mám vlastní jachty ve Středozemním moři), obvykle cítí na vodě jako doma. Ale tam byla malá loď, a tak houpala strašně. Proto se první dva dny, jediná věc, kterou jsme udělali - to lodičky a zvracet. Hrozné. Zejména první noc. Dvě hodiny jsem vesloval dvě hodiny jsem se zůstat až do můj partner řadách, a mám dvě hodiny spát a něco k jídlu. Ale třást tak silný, že se musíme hodit po celou dobu. Mnoho lidí se snaží přejít přes Atlantik v jistém smyslu jde o vzdálenost v prvních dvou dnech, protože mají tělo je dehydratovaná, a přijdou k záchraně.

I přesto, že vy a vy dva se nakonec ještě jednou po celou dobu po ukončení změny, máte jen jednu myšlenku: něco rychlého k jídlu co nejrychleji se dostat do tohoto úzkého boxu alespoň pokemarit hodinu a půl, když nebudete probudit váš partner změní. A tak pořád.

Na veslici přes Atlantik

V této situaci, váš život závisí na tom, týmovým kolegou a životního partnera - od vás. Oba jsme nikdy neprojevil, jestli to bylo děsivé a bolestivé a vždy veselá.

Den třetí a čtvrtý

Po dvou dnech jsme se aklimatizují trochu. Čtvrtého dne, byl to zvláštní pocit, protože jsem byl s mým nejlepším kamarádem uprostřed oceánu. Každý, kdo se kolem sebe, nic. Neexistuje žádná komunikace s okolním světem. Ty jsi ten pravý. Filosofstvuesh. Přemýšlejte, jak máte štěstí v životě se svými rodiči, svými bratry. Jak málo věcí, které si noesh v triviální. Na druhé straně, tam byly chvíle, kdy tam byl pocit, jako bychom Nakuru - níže nad každou maličkost. Dokonce i když jste veslování v noci dvě nebo tři hodiny, zatímco váš partner spí, přichází další stát. Vlny jsou velké, nic není vidět. Děsivé. Víte, že pokud spadne ti teď všechno - jste ztraceni.

Takže, první dva dny byly opravdu hrozné, jsme zvracet, pak čtyři dny bylo vše skvělé, opravdu jsem si to užil. Byla jsem unavená, to bylo hodně mozolů, i když jsme velmi dobře připraveni na to. V této situaci, váš život závisí na tom, týmovým kolegou a životního partnera - od vás. Jsme tedy ještě dva takoví lidé, které jsme nikdy ukáže, zda je situace špatná, nedávají ven nedostatky. Proto po celou dobu jsme se vesele, i když velmi nemocný z kukuřice.

7. den

Měli jsme satelitní telefon, který jsme zařadili každý den v 10:20 a jmenuje náš meteorologa, který nám říká, jak se vyhnout bouři. Američan, jeho jméno Libryus, ale my jsme mu říkali Bruce Lee. On nám, že se blíží bouře varoval a nemá kam jít, nedá se nic dělat. A my prostě plul.

Když jsme poprvé opravdu rád, protože vlny se zvedl, a oni nám zvedl, a šli jsme, jako je surfování. V určitém okamžiku jsme se přetaktovaný na rychlost 16 mil za hodinu (což je poměrně hodně, dokonce jsem na plachetnici na rychlost není rozptýleného: moje průměrná rychlost - 2,8 mil za hodinu).

Měli jsme malý problém s autopilotem - to je takový odpad, který budete řídit v jejím průběhu, a on to pořád, že nemusíte řídit chodidla po celou dobu. A to musel poupravit. To je zcela nevhodné, protože po celou dobu jste zároveň jste schopni třást a kymácení. A můžete si představit, jak obtížné je opravit v tomto stavu.

700 mil od Afriky

bouře

V osm hodin večer místního času. Právě jsem dokončil svou směnu. I křičet: „Tome, je to na tobě.“ Ten otevírá dveře do boxu, dostane ven, jsem se vyšplhat dovnitř. Jakmile jsem vylézt, řekl mu, jako vždy: „Úspěšná změna“ - a chystá se jít spát.

Najednou zařval: „Do prdele!“ A jediná věc, kterou si pamatuji, je, jak jsme se vrátit. Jsem v budce, voda ji zcela naplňuje. Dostat zpod stánku, křičel: „Jsi v pořádku?“ S tím se ukázalo v pořádku - pokud jeden z nás udeřil do hlavy, šance na útěk nebude. Pak to bylo němé.

Uvědomili jsme si, že naše jediná cesta - dostat záchranný člun, který byl vázán na kabely v horní části lodi. Musel jsem se ponořit pod loď s nožem řezat lana. Trvalo nám asi 40 minut. Bylo to velmi obtížné - voda nemůže nic vidět, velké bouře, loď zmítá a nožem, příliš, je třeba dávat pozor, protože existuje riziko defektu sám vor. Velmi děsivé, protože kdybychom nedostali raft a loď začala klesat - vše, co jsme hotovi.

Na veslici přes Atlantik

Vše, co chcete - a sice: «Seru na to vše» - a škrty, ale pak se sníží šance na přežití.

na voru

Nakonec jsme dostali člun. K dispozici je speciální kabel - můžete jej vytáhnout, a to se změní na tentik vody. Vylezli jsme do něj, svázané do našeho raftu převráceného člunu a začala se potápět pod ním, aby se další dvě věci. One - taška, která je speciálně připraven na takovou situaci, ve svých záchranných světel, potraviny (sušenky za několik týdnů), zásobování vodou a mechanickým palírna (čerpadlo) a další tyč. Vše, co potřebují k přežití v nějakém malém člunu. Druhým nejdůležitějším kusem satelitního vysílače byl - takový malý box, který, pokud stisknete tlačítko odeslat SOS a přenáší svou pozici přes satelit. Máme to také byla uvedena na raft přesunul k němu a čekal na nás někdo všimne.

Vor byl velmi zvláštní. Na jedné straně, hodně zábavy, jen proto, že byla série «žádný zasraný, jak to je ve skutečnosti děje» - opravdu nemohl uvěřit, že se to stalo nám. Stejně jako ve filmu „Life of Pi“, nikdy jsem si myslel, že se to mohlo stát tobě. Na druhé straně - my málem zemřel a byl si jistý, že se díváme alespoň někoho.

vyhledávání

Zaznamenali jsme britskou pobřežní stráž, která na satelitu začal dat hledat, co loď se blíží k nám. Bylo jim řečeno, oni říkají, byla katastrofa, nevím přesně co, ale to se vyrovná nějaké odpadky, tvářit, prosím. Problém je v tom, že tento senzor poskytuje poloměr přesnost míle, a náš záchranný vor menší než vlna -, že je to vůbec špatně vidět. Ta loď, kterou jsme nakonec zachránil, šel se podívat k nám, ale my jsme nemohli všimnout, protože jsme příliš nízko na vodě byly.

Za prvé, jsme nechápali, hledá pro nás někoho, nebo ne. Za druhé, jsme si uvědomili, že pokud přežijeme, budeme pravděpodobně muset najít v prvních 24 hodinách. Nastavit budík, a každých 20 minut, při pohledu z tentika v naději, že vidět na obzoru něco. Bylo to v noci, a proto divoce děsivé. Samozřejmě, strašně chtěl spánku: sedíte v raftu, velmi chladné, a jediná věc, kterou budete chtít - to znamená: „A k čertu s ním“ - a otrub. Ale pokud k tomu, šance na přežití jsou značně snížena.

spása

Na veslici přes Atlantik

Za normálních okolností, záchranné operace byly prováděny africké rybářské lodě, ale my jsme uložili nejdražší výletní loď na světě

Po 12 hodinách, Tom všiml na obzoru malé žárovky, což znamená, že jsme šli do lodi. Začali jsme střílet naše záchranné světla. Obvykle jsou tyto operace jsou prováděny některé africké rybářský člun. Když nás loď přiblížila na 100 metrů, jsme si uvědomili, že se jedná o obrovský parníku. Později se ukázalo, že existují dva bazény, dva tenisové kurty. Ukázalo se, že se jedná o nejdražší výletní loď na světě vůbec.

Samotný proces záchrany bylo velmi děsivé, protože bouře byla příliš velká, než aby dal na vodě záchranném člunu. Takže se prostě šel bokem a hodil nám provazový žebřík. Pokud spadnete do vody, jste takové vlny podsoset přímo pod lodí, a je to také jistá smrt. Přesně nula šance na přežití. Tom I nejprve poslal, on nejprve dosáhl, a sám - po něm. A to bylo všechno divoce děsivé.

Oficiální recepce

Na výletní lodi, byli jsme okamžitě dané místnosti, okamžitě jsme si objednal jídlo. Legrační věc, neměli jsme čas na záchranu z lodi. Byli jsme ve sportovní šortky pro veslování. Pak jsme se dohnat spánek, a v odpoledních hodinách, které nám poslali muže. Řekl nám: „Kluci, dnes oficiální noc na lodi, všichni jdou do smokingu.“ A tak nás vzali na míru, aby se oblékl smokingu a tentýž večer jsme pili na lodi s kapitánem.

Rodiče nevědí, že se se mnou něco stalo. Volal jsem jim z lodi se slovy: „To je v pořádku,“ - říkají, a byl jsem rád, „Oh, mami„Co se děje?“&hellip- »Stručně řečeno, jsou zaslány faxem, naše údaje o cestovním pasu.

Na lodi jsme použili hodně pro vaše PR, jsme rozhovor, snad sto kusů dal. Q&A-sezení pro všechny hosty. Pro cestující to obecně bylo úžasné. Všechny staré prarodiče museli něco klepů. Byli jsme, dokonce jsme podepsali autogramy.

Vložka se v Karibiku, a plachta byla ještě asi šest dnů. První dva dny jsme jen rád. Poté na třetí den, začal jsem si ujít: opět zoufale chtěla zkusit znovu překonat oceán. Tak naštvaný bylo, že se nestalo. Na druhou stranu, nemám pocit, že selhal, protože to nebyla moje chyba. «Oceán umožňuje přejít nebo Nemá&rsquo-t »- tak vždycky říkám. A vůbec, není dovoleno.

Saint Martin Island, Caribbean

Měli jsme velké štěstí, že přišel do St. Maarten, nizozemském ostrově v Karibiku. Na lodi nám dal jeden šortky a tričko. Žádné dokumenty, bez peněz.

Člun nelze pojistit - pojišťovna prostě zvážila rizika příliš vysoká. Ale to bylo možné pojistit náklady na záchranné operace, a podle mého názoru, mají pojišťovny vzali peníze na benzín, které strávili, když jsme byli zachráněni. Dokonce i pro taková loď 50 mil, přišli k nám, to je 20 tisíc eur. Ale to není moje peníze, a pojišťovna, takže obecně je vše v pořádku.

Stručně řečeno, velvyslanectví šel, že peníze obdržel od rodičů. Ale obecně, oni přežijí jako uprchlíci. Dalších pět dní snaží získat dokumenty, které mají jít domů, a den strávený na pláži. Všechno vypadalo velmi neskutečný - ve skutečnosti jsme se náhodou zůstal naživu.

Video: Fedor Konyukhov na veslici přes Tichý oceán. Zkouškách na moři - září 2013

Doslov

Na veslici přes Atlantik

Někteří American mi napsala, že seděl jednou na opuštěné pláži na Bahamách, a najednou uviděl břeh něco spadlo. Ukázalo se, že naše loď.

Bylo to před všechny půl roku. Byl jsem před třemi týdny v New Yorku, a najednou se zobrazí zpráva, ve volné Facebook: její autor, někteří American napsal, že seděl tady v poslední době na opuštěné pláži na Bahamách se svou lodí. A najednou vidí přináší něco. A to byla naše loď. Zvláštní je, že našli GoPro. Historie Superstrannaya.

Zeptal jsem se ho poslat kameru do našeho hotelu v New Yorku. Dveře klepe a recepce zde říká, že jste přišli. A vytáhne fotoaparát s naše loď se zřítil.

Rád bych loď, samozřejmě, se přestěhovat do našeho domova v Nizozemsku a dal v zahradě. Ale já nevím, logisticky a měnového hlediska, zda to udělat, protože to všechno bude stát za deset tisíc eur, aby byl zpátky. A že peníze jsou lépe využity na nové lodi.

Myslím, že se bude i nadále plavat. sponzoři otázka, otázka, kdy to dělat znovu, neporušují srdce mé matky. Ale já to udělám.